Mateřství s sebou přináší mnoho změn a nových věcí. Vedle rodinného života může přijít i ten podnikatelský. A když jsou ty děti dvě a z drobného podnikání se stane rozjezd firmy, přinese to chvíle, které si většina z nás nedokáže představit. Pojďte se inspirovat příběhem Lucie Hladíkové, zakladatelky značky Petit Lulu.
První kroky značky Petit Lulu se datují už 10 let zpátky. Paní Lucii Hladíkové se tehdy narodil první syn, a protože se nebála zkoušet nové věci, rozhodla se ušít si pro miminko vlastní látkové pleny. Přitom nikdy předtím nešila. V tu dobu šlo o věc, která na českém trhu nebyla moc dostupná a když už, tak kvalita materiálů nebyla příliš dobrá. Avšak už v tu dobu byly známé výhody a nevýhody více rozšířených jednorázových plen a zájem o nová řešení byl ve vzduchu.
Realizace se docela povedla a jelikož to působilo jako zajímavý nápad, nabídla Lucie látkové pleny na tržišti pro malé designéry a kutily Fler.cz. Obrovská vlna zájmu, která se záhy objevila, všechny překvapila.
Brzy bylo jasné, že z šití látkových plen bude víc než jen koníček. Je třeba zmínit, že péče o miminko je náročná a jak každý rodič brzy po narození zjistí, že čas není nafukovací. Aby bylo dostatek sil na podnikání, bylo třeba najít prostor na tolik potřebný odpočinek. O čas na dobití energie se postaral monitor dechu Nanny. Jakmile miminko spalo, mohli si odpočinout i rodiče, protože po celou dobu bylo děťátko pod dohledem. Lucii v podnikatelské činnosti podporoval i manžel Lukáš. Vytvořil e-shop aby pleny dostal snáz k zákazníkům a dal značce Petit Lulu tvář, kterou zná většina současných rodičů.
Po několika letech se rodina Hladíkových rozšířila o druhého syna. Z malého podnikání se stala firma a s ní přišel i tým švadlen. V současné době firmu tvoří tým 35 lidí, který pracuje s pokročilým technickým vybavením včetně nejmodernějších CNC strojů. Právě přesnost a spolehlivost tzv. cutterů odstartovala automatizaci výroby, která týmu švadlen usnadňuje práci. Výrobní plochy se postupně rozšiřovaly a z jedné místnosti se za několik let stal prostor o rozloze 1000 m². Následovala expanze do zahraničí včetně prodeje na Amazonu a první prodejna v České republice. Výrobní kapacity zareagovaly na poptávku v zahraničí, kam se nyní vyváží více než polovina produkce. Látkové pleny Petit Lulu nosí děti z České republiky, Německa i Kanady nebo Tanzanie.
Když se ukázalo, že z drobné podnikatelské aktivity vznikne firma, potom bylo zřejmé, že i nadále půjde ekologickou cestou. Nyní se pracuje na řezacích strojích, které minimalizují objem odpadního materiálu. Když už nějaké zbytky zůstanou, vyrobí se z nich tampony, kojící vložky, dámské vložky nebo se použijí jako výplň do autosedaček.
Spolu s rostoucím zájmem rodičů o látkové pleny Petit Lulu rostl i zájem médií a podnikatelských uskupení. Na poličce se řadily ocenění od veletrhu For Babies, For Kids a Živnostníka roku. Do pomyslných rámečků se dostaly zprávy z médií jako je Idnes.cz nebo Forbes. V roce 2018 Lucie Hladíková vyhrála soutěž Maminka roku v kategorii podnikatelka a o dva roky později se Petit Lulu umístilo na výherních příčkách jako Firma roku.